כניסת הקופות הממוחשבות אל בתי העסק בישראל הביאה עמה מהפך של ממש. מכלי תקבולת לכספים ומחשבון פשוט הלכה הקופה לכלי ניהולי. קופות ממוחשבות הן הרבה יותר ממכשיר לניהול התקבולים של העסק. הקופות החדישות מתבססות על מערכות ניהול שעוקבות אחר ביצועי העובדים, מנהלות את המלאי, עורכות מעקב אחר שעות העבודה ומנתחות את יום העבודה. אלו שיודעים כיצד להשתמש בכל הפונקציות הללו מגלים כלי עזר משמעותי לכל מנהל ועובד בבית העסק.

קופות ממוחשבות – ידידותית למשתמש

קופה הממוחשבת מתבססת על עבודה עם מחשב. הקופה מכילה צג ממוחשב, מקלדת ועכבר. בכדי להפעיל את הקופה יש להכיר פונקציות מחשב בסיסיות. בעבר היו הקופות הממוחשבות מסובכות להפעלה, ניתן היה לומר כי קופה רושמת פשוטה יותר להפעלה. כיום כבר אפשר למצוא קופות ממוחשבות עם מסך מגע ומערכות הפעלה ידידותיות למשתמש. גם עובדים מבוגרים שלא מכירים כלל את המחשב מצליחים להשתמש בקופה ואף נהנים לעשות זאת.

קופות ממוחשבות – ניהול התקבולים

התפקיד העיקרי של כל קופה הוא ניהול תקבולים. קופות רושמות מסוגלות לנהל תקבולים שמתקבלים במזומן, באשראי ובאמצעות המחאות. הקופות מספקות דוחות אודות כמות המוצרים שנמכרו, רווח יומי ורווח חודשי. קופות ממוחשבות מסוגלות לספק דוחות טובים הרבה יותר. המשתמשים יוכלו להפיק כמעט את כל סוגי הדוחות תוך ניהול המלאי ומעקב צמוד אחר המכירות. הדוחות הם אוויר לנשימה בעבור כל מנהל, הגישה הישירה לנתונים מאפשרת לו לקבל החלטות מהירות ויעילות.

ניהול מלאי באמצעות קופות ממוחשבות

חשוב לציין כי גם קופות רושמות רגילות מסוגלות להציג את פירוט המוצרים שנמכרו תוך הצגת כמויות. אך אין באפשרותן לנהל את המלאי, לעקוב אחר הכמויות ולסייע למנהל להרכיב את הזמנות המלאי. הקופות הממוחשבות מסוגלות לספק תמונת מצב עדכנית בכל רגע נתון. בעל העסק יוכל לבדוק בלחיצת כפתור אלו פריטים יש במחסן, כמה פריטים נמכרו בכל יום ובאלו שעות. בהתאם לכך מתקבלות החלטות בדבר הזמנות מלאי, הגדלת המלאי שבמחסן, תגבור כוח העבודה ועוד. הנתונים בדוחות מוצגים בצורה ברורה וידידותית למשתמש. בעל העסק יוכל לזהות במהרה את אותם פריטים שלא נמכרים כלל, אל מול כאלו שנמכרים בכמויות גדולות. החלטות בדבר מיקום הפריטים בחנות, מבצעים או הורדת פריטים מהמלאי מתקבלות בהתאם לדוחות.

צור קשר עם המומחים של אוטק לקבלת הצעת מחיר משתלמת